Kako se nositi sa stresom u svakodnevnom životu

Stres je odgovor vašeg tijela kada ste izloženi različitim vrstama zahtjeva, bilo fizički, mentalno ili emocionalno. Suprotno onome što većina ljudi vjeruje, stres nije povezan samo s negativnim jer pretjerane pozitivne emocije mogu rezultirati i stresom. Kada nešto što se događa ili će se dogoditi u okolišu stvara stres u tijelu osobe, to rezultira oslobađanjem određenih kemikalija u vaš krvotok.

S pozitivne strane, te se kemikalije mogu iskoristiti za proizvodnju više energije ili dodatnu snagu. Ovo je korisno kada je uzrok vašeg stresa nešto fizičko. Ali kada se nosite s emocionalnim stresom, to može negativno utjecati na vaše tijelo jer nema izlaza za oslobađanje tog dodatnog povećanja energije i snage. Stoga stres rezultira različitim vrstama emocionalnih ili fizičkih reakcija jer tijelo svakog pojedinca različito reagira na podražaj.

Vrste i uzroci stresa

Priznali to ili ne, stres je dio svakodnevice. Bilo da ste u školi, u uredu ili bilo gdje, prisiljeni ste se baviti ljudima i okolinom. Stoga su vrste stresa usko povezane s njegovim uzrokom. A budući da je vaše fizičko tijelo usko povezano s vašim emocionalnim i mentalnim stanjem, primijetit ćete neku povezanost s njihovim učincima kada počnete doživljavati stres. To je i razlog zašto je važno boriti se protiv uzroka stresa jer on utječe na nekoliko vitalnih aspekata vašeg tijela kako bi funkcioniralo.

Evo nekih od najčešćih izvora stresa s kojima se morate svakodnevno nositi.

Unutarnji stres

Postoje trenuci kada se stalno brinete o određenim događajima, a da nemate dovoljno kontrole da odredite njihov ishod. Unutarnji stres također je jedna od onih vrsta stresa s kojima se treba brzo riješiti. Većina izvora stresa je ukorijenjena u umu osobe, što otežava upravljanje njime i zahtijeva više posla da ga se riješite. Često se ljudi koji pate od unutarnjeg stresa podsvjesno stavljaju u stresne situacije ili se osjećaju pod stresom zbog stvari koje u početku nisu stresne.

Stres preživljavanja

Ova vrsta stresa bavi se opasnošću, uglavnom fizičkom, kojoj je pojedinac izložen. To može biti potaknuto napadom čovjeka ili životinje koji bi vas mogao povrijediti u tom procesu. Stoga vaše tijelo oslobađa ovaj nalet energije koji trebate iskoristiti kako biste brzo odgovorili na situaciju koja je pri ruci, bilo da se suočite s njom ili pobjegnete od nje.

Stres iz okoliša

Ova vrsta stresa je način na koji vaše tijelo reagira na promjene ili aktivnosti u vašem okruženju koje bi mogle proizvesti stres, poput ekstremne razine buke ili pritiska na poslu. U usporedbi s drugim vrstama stresa koje smo već spomenuli, s ovim se mnogo lakše nositi. Najbolji način za početak borbe protiv ove vrste stresa je utvrđivanje izvora. Nakon što ste identificirali izvor ekološkog stresa, pronađite način da ga izbjegnete.

Stres zbog posla i umor

Još jedna uobičajena vrsta stresa i vjerojatno najrasprostranjenija. Ovaj se doduše ne događa u trenu, već se s vremenom nagomilava. Kada provodite previše vremena radeći ili ste prisiljeni nositi se s prekomjernom količinom posla, onda to može uzeti svoj danak na vaše tijelo. Kako biste se nosili sa stresom na poslu, morate osigurati dovoljno odmora i opuštanja između kako bi se vaše tijelo moglo oporaviti od ogromne količine posla. Postoje metode opuštanja koje možete primijeniti kako biste pronašli olakšanje od stresa.