Što učiniti kada se osjećate preopterećeno poslom i kako zatražiti pomoć?

Osjećaj preopterećenosti na poslu može se pojaviti u najneočekivanijim trenutcima. Bez obzira na to jeste li na visokoj poziciji s brojnim odgovornostima ili samo pokušavate savladati svakodnevne zadatke, trenutci kada osjećate da vas posao obuzima mogu biti iscrpljujući. Kao što znamo, život nije jednostavan, a s radnim obvezama dolazi i do dodatnog stresa. Kada se suočite s osjećajem preopterećenosti, prvi korak je prepoznati problem i zatražiti pomoć. U nastavku su neki korisni savjeti koji će vam pomoći da se nosite s tim izazovima.

Prepoznajte znakove preopterećenosti

Prije nego što možete tražiti pomoć, važno je prepoznati znakove preopterećenosti. Ako se osjećate umorno, nervozno ili vas čak boli glava zbog količine posla koja vam je prepuštena, vrijeme je da se malo zaustavite i duboko udahnite. Na primjer, osoba koja se bavi prodajom može primijetiti da joj na um stalno dolaze brojevi i izvještaji, čak i kada nije na poslu. Slični simptomi mogu uzrokovati da se osjećate izolirano, nesretno i bezmotivirano.

Razgovarajte o svojim osjećajima

Sada kada ste prepoznali osjećaj preopterećenosti, ne bojte se podijeliti svoje misli s drugima. Ponekad, jednostavna razgovor s kolegom, prijateljem ili članom obitelji može uvelike pomoći. Oni mogu ponuditi perspektivu koju niste razmatrali ili čak dijeliti vlastita iskustva. Na primjer, može se dogoditi da vaša prijateljica radi u sličnom sektoru i može vam dati savjete kako brzo reagirati na situacije kada stvari postanu preteške.

Organizacija kao ključ

Jedan od najboljih načina da se osjećate manje preopterećeno je organizacija vlastitog radnog prostora i zadataka. Isprobajte tehniku “to-do” liste kako biste razbili zadatke na manje, izvedive ciljeve. Postavljanje prioriteta može vam pomoći da se fokusirate na ono što je najvažnije, a ne na sve što treba obaviti odjednom. Na primjer, možda će vam biti korisno započeti dan s najtežim zadacima kada ste najproduktivniji, a ostaviti manje hitne zadatke za kasnije.

Uzmite pauzu

Svi znamo koliko je teško odvojiti se od posla, pogotovo kad ste na “čišćenju” nekih projekata. Međutim, uzimanje kratke pauze može učiniti čuda. Ponekad je potrebno samo nekoliko minuta za šetnju vani ili nekoliko dubokih udaha kako bi se revitalizirali. Zamislite kako će se vaš um resetirati nakon petnaestak minuta odvojeno od ekrana. Ne zaboravite da je odmor ključno oružje protiv preopterećenosti.

Tražite pomoć od nadredjenih

Ako osjećate da vas posao previše opterećuje, ne bojte se potražiti pomoć od nadredjenih. Često se događa da vođe nisu svjesne opterećenja koje njihovi zaposlenici doživljavaju. Kad podijelite svoje osjećaje, možete otvoriti prostor za razgovor o raspodjeli zadataka ili zatražiti dodatne resurse. Primjerice, ako ste na projektu sa previše aktivnosti, možda će se ispostaviti da neki zadaci mogu biti delegirani kolegama ili da ćete dobiti privremenu pomoć.

Iskoristite dostupne resurse

Mnogi poslodavci nude resurse za mentalno zdravlje, kao što su savjetovanje ili programi za upravljanje stresom. Nemojte se bojati istražiti koje mogućnosti imate na raspolaganju. Često su to sjajne prilike da dobijete stručnu pomoć. Prilikom razgovora sa stručnom osobom, biti će vam pružene tehnike za upravljanje stresom i rješavanje problema. Zbog toga je važno znati da niste sami i da postoje alati koji vam mogu pomoći.

U svojoj potrazi za ravnotežom, ne zaboravite na važnost brige o sebi. Od zdravih prehrambenih navika do redovitog vježbanja, briga o svom fizičkom i mentalnom zdravlju može imati značajan utjecaj na vašu sposobnost suočavanja s poslom i stresom. Kada osjetite preopterećenost, sjetite se da je potpuno u redu zatražiti pomoć. U životu, baš kao i na poslu, nitko ne bi trebao biti sam.

Objavljeno dana