Svaki zaposlenik, bez obzira na stupanj obrazovanja ili godine iskustva, naiđe na trenutke kada komunikacija s poslodavcem postane ključna. Međutim, postoji nekoliko rečenica ili izjava koje bi mogle naštetiti vašem profesionalnom ugledu i odnosu s šefom. Kada se razgovara s nadredjenima, iznimno je važno birati riječi pažljivo. U ovom članku istražit ćemo pet stvari koje nikada ne biste smjeli reći svom šefu, a posebno ćemo se fokusirati na onu koja bi vam mogla izazvati šok!
1. Nisam plaćen dovoljno za ovo!
Ova rečenica može zvučati privlačno kada se nanese stres ili opterećenje na radnom mjestu. Međutim, isticanje svog nezadovoljstva plaćom, pogotovo na emocionalan način, može ostaviti loš dojam na šefa. Umjesto toga, pokušajte voditi otvoren razgovor o svojim postignućima i doprinosima tvrtki.
Primjer: Ako ste preuzeli dodatne zadatke ili ste ostvarili značajne ciljeve, pripremite se za razgovor u kojem ćete jasno iznijeti svoje zasluge. Na taj način možete otvoriti diskusiju o eventualnom povećanju plaće bez da se zvuči kao da se žalite.
2. To nije moj problem!
U trenutku frustracije ili kada se suočavate s izazovima, može se dogoditi da izrečete ovu rečenicu. Međutim, takvo odbijanje suradnje može izazvati ozbiljne posljedice. U profesionalnom okruženju, važno je pokazati spremnost na suradnju i timski rad.
Umjesto ove rečenice, pokušajte reći: “”Razumijem vašu zabrinutost, a ako mi možete reći više o tome, možda možemo zajedno pronaći rješenje.”” Time ne samo da preuzimate odgovornost, već i jačate svoj odnos s kolegama i šefom.
3. Trebam kod kuće raditi, pa me nećete naći do ponedjeljka. (Ovo će vas šokirati!)
Ovo može zvučati kao nevina izjava, ali zapravo se radi o dvostrukom maču. Dok svi razumijemo da je ravnoteža između posla i privatnog života ključna, ovakva izjava može stvoriti dojmove da se ne planirate posvetiti svojim radnim zadacima.
Primjerice, ako vas šef zapita za sastanak ili zahtjev koji zahtijeva vašu hitnu pažnju, a vi mu jednostavno javite da se nećete moći javiti do ponedjeljka, to može stvoriti dojam neodgovornosti. Bolji pristup bi bio: “”Imam obveze kod kuće, ali ću se potruditi da obavim svoj dio posla do petka kako bismo ostali u pravom ritmu.””
Radi se o postavljanju prioriteta i otkrivanju rješenja koja neće izazvati sumnje u vašu posvećenost radu.
4. Nisam siguran da mi se sviđa ovaj projekt.
Izraziti nesuglasje ili nezadovoljstvo s trenutnim projektom nije loše, ali pokušajte formulirati svoje osjećaje na konstruktivan način. Umjesto da odbacite projekt, izrazite svoje stavove i ponudite alternative.
Primjerice, umjesto rečenice “”Nisam siguran da mi se sviđa ovaj projekt,”” možete reći: “”Primijetio sam neke izazove s ovim projektom i mislim da bismo mogli razmotriti neke alternative koje bi nam olakšale postizanje ciljeva.””
Na taj način, ne samo da izražavate svoje mišljenje, već i nudite konkretna rješenja. Ovo stvara dojam da razmišljate o budućnosti i kvaliteti rada, a ne samo o trenutnoj situaciji.
5. Već smo to radili, i nije uspjelo.
Svaka tvrdnja koja implicira da su prethodni pokušaji bili neuspješni može biti vrlo demotivirajuća. Iako je istina da neki projekti ne uspiju, važno je pokazvati otvorenost prema novim idejama. Umjesto da ističete neuspjehe, postavite pitanje ili ponudite sugestiju kako nešto učiniti bolje.
Na primjer, umjesto da kažete “”Već smo to radili, i nije uspjelo,”” moglo bi se reći: “”Mislim da je ovo nešto s čim smo se ranije suočili. Mogu li podijeliti svoje misli o tome kako bismo mogli poboljšati pristup?”” Ovaj ton potiče dijalog i pokazuje vašu spremnost da doprinosite uspjehu.
U konačnici, važno je shvatiti da komunikacija na radnom mjestu igra ključnu ulogu u oblikovanju vašeg profesionalnog identiteta. Birajte svoje riječi pažljivo, razmislite o posljedicama i trudite se biti konstruktivni u razgovorima s nadredjenima. Na taj način ne samo da ćete poboljšati svoj odnos s šefom, već i razviti zdraviji radni okoliš za sve. Uzmite u obzir ove savjete i učinite komunikaciju s vašim šefom još boljom, jer svaka riječ može donijeti velike promjene.”