U dinamičnom poslovnom okruženju, gdje se očekuje neprestano prilagođavanje i razvijanje vještina, važno je znati koje su to radnje koje mogu ozbiljno ugroziti vašu karijeru. Bez obzira na to koliko ste talentirani ili predani svom poslu, određeni problemi se mogu pojaviti ako ne pazite na svoje ponašanje na radnom mjestu. U ovom članku razmotrit ćemo pet ključnih stvari koje nikada ne biste trebali raditi na poslu, kako biste osigurali svoj profesionalni uspjeh i ugled.
1. Previše se žalite ili kritizirate
Negativnost može biti zarazna, a ona je često najbrži put do trošenja vaših dragocjenih karijernih resursa. Ako ste stalno nezadovoljni svojim poslom, kolegama ili šefovima, to će se odraziti na vašu reputaciju. Primjerice, zamislite situaciju u kojoj vaša kolegica stalno komentira kako joj se ne sviđa politika tvrtke ili kako joj je šef neuredan. Nakon nekog vremena, ostali članovi tima će se početi distancirati od nje, smatrajući je toksičnom osobom. Umjesto da dijelite svoje frustracije, pokušajte pronaći konstruktivna rješenja. Ako naiđete na problem, razmislite o mogućim rješenjima s kojima biste se obratili nadrednima ili kolegama. To, ne samo da će vas učiniti pozitivnijim, već ćete i izgledati kao osoba koja traži napredak.
2. Ne uzimajte odgovornost za svoje greške
Svi griješimo, to je neizbježno. Međutim, način na koji reagirate na vlastite pogreške može napraviti veliku razliku u vašoj karijeri. Kada se nešto krene naopako, mnogi ljudi imaju poriv prebaciti krivnju na druge, na okolnosti ili krenuti s izgovorima. No, takvo ponašanje može dugoročno biti katastrofalno. Umjesto toga, prihvatite odgovornost. Na primjer, ako ste propustili rok za zadatak, priznajte to i objasnite kako ste planirali unaprijed, ali ste naišli na nepredviđene okolnosti. Onda ponudite rješenje: nastojte pronaći način kako nadoknaditi izgubljeno vrijeme ili predložite alternative. Ovo će zračiti zrelošću i profesionalizmom te će vas postaviti u povoljnije svjetlo među kolegama i nadredjenima.
3. Izbjegavanje komunikacije
U poslovnom svijetu, komunikacija je ključ. Mnogi se mogu povući u sebe, misleći da će se stvari same riješiti, međutim, to često nije slučaj. Ako imate pristup kolegama ili šefovima, uvijek je bolje obavijestiti ih o svojim idejama, mislima ili problemima. Na primjer, zamislite kako bi to izgledalo kada ne podijelite svoje prijedloge za poboljšanje procesa jer mislite da bi to bilo “gubljenje vremena”. Možda neki od tih prijedloga mogu donijeti veliku korist vašem odjelu. Osim toga, planoski sastanci su prilika za vašu ekipu da razmijeni misli. Ako se povlačite i ne sudjelujete, riskirate da postanete nevidljivi unutar tima, a to sigurno nije ono što želite.
4. Redovito kasnite ili izostajete s posla
Nače, puno ljudi misli da jedan ili dva kasnjenja neće utjecati na njihovu karijeru, ali izvori tvrde suprotno. Ako se redovito pojavljujete na poslu kasnije ili izostajete bez opravdanja, postavlja se pitanje vaše radne etike. Na primjer, ako svaki put kasnite na sastanke, vaši kolege će početi gubiti povjerenje u vašu prisutnost i profesionalizam. Usprkos tome što možda mislite da ste izvrsni u zadacima koje radite, to može umanjiti vašu sliku u očima drugih. Planiranje unaprijed, dolazak na vrijeme i dijeljenje vaših planova s drugima može vam pomoći stvoriti sliku profesionalne i odgovorne osobe.
5. Ignoriranje etike i pravila tvrtke
Svaka tvrtka ima svoja pravila i etičke smjernice koje treba poštovati. Gubitak ovog poštovanja može imati ozbiljne posljedice, poput disciplinskih mjera pa čak i otkaza. Na primjer, iako jeste u prijateljskim odnosima s kolegama, ne biste trebali ignorirati pravila o privatnosti ili povjerljivosti. Ako informirate druge osobe o povjerljivim poslovnim informacijama, ne samo da riskirate svoj položaj, već i ugled tvrtke, što može izazvati ozbiljne posljedice za sve uključene strane.
Osim toga, redovite obavijesti od nadredjenih o novim pravilima i postupcima mogu vam pomoći ostati na pravom putu. Uvijek je bolje znati pravilnik unaprijed nego kasnije pokušavati objasniti zašto ste prekršili pravila.
U poslovnom svijetu, dosljednost u ponašanju i otvorena komunikacija s kolegama i nadredjenima ključevi su uspjeha. Dok uspijevate izbjeći ovih pet zamki, uzmite vremena da radite na vlastitom razvoju i jačanju profesionalnih odnosa. Svaka karijera može prvaći svoja usponi i padovi, ali ono što čini razliku je vaša sposobnost prilagodbe i odgovornost za vlastite akcije. Uložite napor u svoje interakcije i ponašanje na poslu kako biste postigli uspjeh koji ste oduvijek željeli. Uvijek se zapitajte: “Kako će moje ponašanje utjecati na moj tim i moju karijeru?” Ovo može biti vaša najbolja strategija za izgradnju održive karijere.